Trafiekcijfers mei 2019
Vergelijking tussen de periode Mei 2018 en 2019
2018 |
2019 |
Verschil |
|
Commercieel: |
372 |
323 |
-13,2% |
2018 |
2019 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
1.724 |
2.729 |
+58,3% |
Passagiers: |
39.659 |
41.350 |
+4,3% |
Vracht: |
2.288 |
1.439 |
-37,1% |
Vergelijking tussen de periode Jan - Mei 2018 en 2019
2018 |
2019 |
Verschil |
|
Commercieel: |
1.398 |
1.403 |
+0,4% |
2018 |
2019 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
9.486 |
9.545 |
+0,6% |
Passagiers: |
126.318 |
144.902 |
+14,7% |
Vracht: |
11.189 |
9.704 |
-13,3% |
Commentaar:
MEI 2019: VERDERE GROEI VAN HET PASSAGIERSVERKEER
Minder spectaculair dan in april, maar opnieuw kende de luchthaven Oostende-Brugge een toename van het passagiersverkeer, zowel op commerciƫle vluchten (TUI fly en Pobeda) als met zakenvluchten en General Aviation.
Vooral deze laatsten deden de bewegingen fors stijgen.
Het verlies van de passagiers op de afgeschafte vluchten op Nice en Barcelona, werd gedeeltelijk gecompenseerd door meer zetelcapaciteit en vluchtfrequenties op de bestaande TUI-bestemmingen.
Ook de vluchten op Moskou kenden een goede bezetting.
Jammer genoeg bleven we ver onder de vrachtcijfers van 2018.
Wegens marktgebonden redenen voerde Egyptair Cargo zo'n 20 bewegingen minder uit, weliswaar deels gecompenseerd door het inzetten van de grotere Airbus A330's.
In mei landden er slechts 2 toestellen van Aerotrans en ontbrak Kalitta Air volledig op het appel.
Alle hoop is nu gericht op Bcube Cargo Belgium, dat weldra zijn eerste vliegtuigen verwacht.
Zodoende kan de tweede jaarhelft nog voor een inhaalmanoeuvre zorgen.